EBBC verplicht werk 4. Oberösterreich heeft het niet helemaal voor elkaar

Laatste update om 20:30 op Saturday, 30 April

De 5e-sectie, Epitaph, bevat een dialoog tussen een cornet buiten het podium en een solist die op het podium staat. In dit gedeelte zijn verwijzingen opgenomen naar Vaughan Williams' twee oorlogssymfonieën nrs 3 en 5.

Günther Reisegger zet Oberösterreich in beweging. De inleiding komt men niet helemaal zonder kleerscheuren door. Daarna wordt de score wel redelijk strak gevolgd. In de Intrada willen de versnellingen niet echt doorlopen en vallen er gaten in wat toch een doorgaande beweging zou moeten zijn.

In de Valediction ook kleine ongelukjes die de transparantie doen verdwijnen. Opvallende balanskeuzes in de variations. In de Aquarelle lijken even helemaal geen keuzes gemaakt. De Epitaph laat de repiano sterker klinken dan de solo cornet. De inzet van de bas in de finale is te sterk. Dan kan de band voluit naar het einde. De truc met de sopraan cornet lukt min of meer. In het eind akkoord loopt hij naar de hoge E, die precies op de afslag klinkt.